svētdiena, 2016. gada 16. oktobris

Kā rīkoties, ja lidostā nozaudēta bagāža

Ceļotāja mērķis ir gūt prieku, atpūtu, mieru, jautrību, piedzīvojumu garšu - atkarībā no rakstura un ceļojuma satura. Mēs izmantojam sauszemes, jūras un gaisa transportu, lai nokļūtu kārotajās vietās un piedzīvotu neaizmirstamus mirkļus. Un pat, ja lidojuma gaitā gadās nozaudēt savu bagāžu, to var uztvert kā daļu no ceļojuma plāna. Protams, īpaši patīkami nav, ja pēc vairāku desmitu stundu pārlidojumiem Jums viesnīcā pēc karstas dušas nav tīru drēbju un zobu sukas – nāksies tos iegādāties tuvējās bodītēs; taču vienlaikus jāsāk arī pazudušā kofera meklēšana.

Vispirms jānoskaidro, kuras aviokompānijas reisā bagāža pazudusi. Ja, pirms reģistrējāties lidojumam, Jums ir bijusi bagāža, bet galapunktā tā arī nav parādījusies uz bagāžas lentes, iespējams, ka reiss, ar kuru bagāža tiek atvesta, ir mazliet novirzījies no Jūsu iecerētā maršruta. Protams, joki tādos brīžos Jums nav prātā, tāpēc dodieties vien pie lidostas administrācijas, lai noskaidrotu, kur atrodas reisu apkalpojošās aviokompānijas birojs. Bieži lidostas darbinieki atļaus Jums sazināties ar aviokompāniju pa savām tālruņa līnijām. Taču, ja svešā valoda nav Jums tuva, tad labāk ir doties uz biroju pašam. Tur Jums būs jāapraksta savas bagāžas izskats un saturs. Tiksiet informēts, kad bagāža varētu „ielidot” Jūsu pilsētā, bet, iespējams, ka Jums tiks dota garantija (īpaši, ja uzturaties tikai īsu brīdi, piemēram, vienu vakaru) bagāžas saņemšanai tikai mājās.

Aviokompānijām ir dažādi veidi, kā tās kompensē zaudēto čemodānu. Taču Jūs varat izvirzīt prasību līdz pat 1 000 SDR (1 SDR = 1,18 EUR) apmērā attiecībā uz zaudējumiem, ko radījusi Jūsu bagāžas iznīcināšana, sabojāšana, pazaudēšana vai aizkavēšana ES lidsabiedrības reisā jebkurā vietā pasaulē. Ja lidsabiedrība Jūsu prasībai nepiekrīt, Jūs varat vērsties tiesā. Par zaudējumiem saistībā ar reģistrētu un nodotu bagāžu Jums prasība jāiesniedz rakstveidā 7 dienu laikā pēc tās saņemšanas atpakaļ un 21 dienas laikā par aizkavētu bagāžu pēc tās saņemšanas atpakaļ. Prasību var celt pret lidsabiedrību, ar kuru Jums ir līgums, vai pret to, kura reāli apkalpojusi reisu šajā lidojumā.